Bedre information på casinoet
Kasinoer bruger loyalitetskort til at spore spillerdata. Disse kort udløser et netværk af databaser, der registrerer statistikker og giver de ansatte oplysninger i realtid. Spillerne optjener også kortpoint, som kan indløses til præmier. Som følge heraf kan casinomedarbejderne yde bedre service og give kunderne en bedre oplevelse.
System til styring af kunderelationer
Et CRM-system (customer-relationship management) kan hjælpe et landbaseret kasino med at forbedre forholdet til kunderne. Denne teknologi gør det muligt for casinoer at opbygge detaljerede profiler på millioner af spillere, hvilket giver mulighed for at imødekomme deres behov. Ud over at hjælpe kasinoer med at holde deres kunder tilfredse kan CRM-systemer også hjælpe dem med at udvikle nye produkter og tjenester. Et casinos CRM-system kan hjælpe dem med at opfylde deres kunders forventninger, hvilket er afgørende for at etablere et varigt kundeforhold.
Ud over kundeprofiler hjælper CRM-software online casinoer med at forstå deres kunder. De kan oprette kampagner og levere kampagner baseret på forskellige parametre, såsom foretrukket spil, region, årstid for besøg eller platform.
Beslutningsstøttesystem
I nogle casinospilssystemer anvendes et beslutningsstøttesystem til at hjælpe spillerne med at træffe den rigtige beslutning baseret på spillets regler. Dette beslutningsstøttesystem kan være et selvstændigt applikationsprogram, der udføres på spilserveren. Det kan også implementeres på håndholdte elektroniske spilleapparater. Systemet kan give spilleren en akustisk besked eller anbefale ham en bestemt beslutning i spillet.
Et beslutningsstøttesystem er et interaktivt system, der samler data fra forskellige kilder og anvender dem til at træffe ikke-rutinemæssige beslutninger. Hvis et spilfirma f.eks. overvejer at udvide sine aktiviteter til Pennsylvania, vil systemet hjælpe dem med at afgøre, om staten Pennsylvania har kapacitet til at understøtte et nyt kasino. Det vil også give dem oplysninger om efterspørgslen efter en sådan virksomhed.
Loyalitetskort
Et loyalitetskort til kasinoer udløser et netværk af databaser, der sporer spillernes adfærd og giver medarbejderne tips i realtid. Det giver også deltagerne mulighed for at optjene point, når de spiller på kasinoet, som de kan indløse til præmier. Et kasino kan bruge et loyalitetskort på to måder: til at tilbyde flere rabatter og til at indsamle point til præmier.
Et loyalitetskort til et casino kan også tilskynde problemspillere til at spille oftere. Medlemmer af loyalitetsprogrammer med et højt niveau har en tendens til at bruge flere penge på spil, hvilket kan øge deres risiko for ustyrligt spil. Branchen bør identificere disse spillere og hjælpe dem med at reducere deres udgifter og søge professionel behandling.
Bekymringer for privatlivets fred
Kasinoer er under pres for at beskytte deres gæsters privatliv. Lovene om databeskyttelse kræver, at kasinoer følger standarder for beskyttelse af privatlivets fred og redegør for sikkerhedsbrud. Overtrædelse af disse standarder kan føre til retssager og negativ omtale af kasinoet. Heldigvis er der måder at overholde lovgivningen om beskyttelse af personlige oplysninger på og sikre dine personlige oplysninger.
Casinoers sikkerheds- og overvågningsansvarlige skal arbejde tæt sammen med de lokale retshåndhævende myndigheder. Dette omfatter udveksling af faktuelle oplysninger og teknologiske data. Dette er en nødvendig del af at holde et kasino sikkert og trygt.
Integrering af it-system
Et af Caesars' vigtigste informationsbehov er kommunikation i realtid mellem alle ejendomme. Det integrerede IT-system, som stadig er under udvikling i dag, var et komplekst foretagende, da det først blev installeret i midten af 1990'erne. Nogle Caesars-chefer følte, at det truede deres uafhængighed, og andre tvivlede på, at flere systemer kunne integreres effektivt. Men en leder, John Bushy, lovede ikke at klippe sit hår, før systemet var implementeret.
MAJ
Om skribenten